skontaktuj sie z nami

kontakt@akademiagier.pl

Szkolenia

Animacja i Grafika

Grafika i animacja w grach komputerowych z użyciem Gimp i Blender (poziom I & II)

Rozpoczęcie 10-03-2018 Liczba godzin 40 Cena 2.250 zł
 
Planowane terminy szkoleń weekendowych:
 
24.02-11.03.2018
  • szkolenie w dniach 10,11,17,18,24,25 marzec 2018
  • szkolenie w dniach 7,8,14,15,21,22 kwietnia 2018
 
Szkolenie weekendowe, zajęcia odbywać się będą  w soboty i niedziele w godzinach 09:00-14:20
 
Wstępny harmonogram spotkań:
 
24,25 luty, 3,4,10,11 marzec 2018
  • szkolenie w dniach 10,11,17,18,24,25 marzec 2018
  • szkolenie w dniach 7,8,14,15,21,22 kwietnia 2018
 

Szkolenie bezpłatne !!!

Oferta dotyczy  osób bezrobotnych zarejestrowanych w Urzędzie Pracy, przewidzianych do zwolnienia (będących na wypowiedzeniu) lub zagrożonych zwolnieniem z pracy z przyczyn pracodawcy.

 
UWAGA! Dla uczniów i studentów zniżka 10% na podstawie ważnej legitymacji szkolnej/studenckiej.
 
Cel szkolenia:
 
Uczestnicy kursu otrzymają podstawy wiedzy teoretycznej z zakresu grafiki 2d, 3d oraz animacji. W trakcie trwania kursu uczestnicy zapoznają się również z interfejsem i podstawowymi funkcjami programów GIMP oraz Blender 3d. Kursanci pod okiem instruktora stworzą teksturę dla zadanego modelu, zbudują model 3d korzystając z podstawowych brył geometrycznych oraz operacji logicznych. Podczas szkolenia szczególny nacisk położony będzie na techniki wykorzystywane w trakcie przygotowywania modeli 3d na potrzeby gier komputerowych.
Uczestnicy zapoznają się z techniką modelowania obiektów 3d poprzez modyfikację ich siatki. Poznają metody rozkładania map UV obiektów, metody i cel tworzenia Normal Map oraz Specular Map. W trakcie zajęć uczestnicy realizować będą kompletny projekt modelu 3d wraz z animacją. Ukończony model osadzony zostanie w silniku do gier Unity3d.
 
Program szkolenia:
 
  • Wstęp do programu GIMP:
  • Podstawowe narzędzia programu.
  • Praca na warstwach.
  • Filtry i efekty.
  • Retouch zdjęć i grafik.
  • Wstęp do programu Blender 3d:
  • 3d View.
  • Dodawanie obiektów do sceny - bryły podstawowe.
  • Operacje na obiektach: obrót, translacja, skalowanie.
  • Łączenie obiektów.
  • Przygotowanie prostego modelu do gry - skrzyni skarbów.
  • Materiały:
  • Wstęp do materiałów.
  • Nadawanie wielu materiałów jednemu obiektowi.
  • Teksturowanie za pomocą programu GIMP i Blender 3d:
  • Mapy UV.
  • Przygotowanie mapy UV dla modelu skrzyni skarbów.
  • Malowanie tekstur - przygotowanie tekstur dla modelu skrzyni skarbów.
  • Wykorzystanie modeli 3d w grze - w środowisku Unity 3d.
  • Wstęp do Unity 3d:
  • Widok sceny
  • Obiekty gry
  • Prefaby
  • Zaimportowanie modelu i tekstury do Unity 3d
  • Rozwiązywanie problemów ze skalą i rotacją.
  • Import
  • Ustawienie materiału
  • Ustawienie kolizji
  • Budowa prefaba
  • Modyfikacja siatki obiektów 3d.
  • Edycja wierzchołków, krawędzi i ścian.
  • Operacja extrude.
  • Operacja loop cut.
  • Podstawy topologii - dlaczego warto, by obiekt był złożony z samych czworokątów?
  • Wykonanie prostego obiektu do gry - szyldu.
  • Rigging:
  • Idea kości obiektu.
  • Przygotowanie szkieletu dla obiektu stworzonego na pierwszych zajęciach.
  • Wagi i łączenie obiektu ze szkieletem.
  • Wstęp do animacji:
  • Timeline i edytor Dope sheet w Blenderze.
  • Animacja pose-to-pose na przykładzie wcześniej zbudowanego szkieletu.
  • Rozszerzenie informacji o materiałach:
  • Przygotowanie mapy UV dla obiektu stworzonego na pierwszych zajęciach.
  • Przygotowanie tekstury w programie GIMP.
  • Rola specular i normal map.
  • Sculpting
  • Przygotowanie modelu w wersji high resolution.
  • Przygotowanie normal i specular map dla obiektu stworzonego na pierwszych zajęciach, w oparciu o model high resolution.
  • Osadzanie modeli w świecie Unity 3d.
  • Zaimportowanie modelu i tekstury do Unity 3d:
  • Import
  • Ustawienie materiału wraz z specular i normal map.
  • Ustawienie kolizji
  • Budowa prefaba
  • Oświetlenie modelu:
  • Rodzaje świateł w Unity 3d.
  • Umieszczanie świateł w Unity 3d.
  • Ustawianie kamery w Unity 3d.
  • Efekty kamery w Unity 3d.
  • Wypalanie ambient occlussion w Unity 3d.
  • Przygotowanie sceny z animowanym obiektem w Unity 3d.


Wyślij zgłoszenie lub zapytanie

( * ) pola wymagane

Jeśli masz problem z wysłaniem zgłoszenia napisz do nas na adres: kontakt@akademiagier.pl