Animacja i Grafika
Grafika i animacja w grach komputerowych z użyciem Gimp i Blender (I & II)
Planowane terminy szkoleń weekendowych:
- szkolenie w dniach 1-16.02.2020
- harmonogram:
- 30 listopad, 1,2,8,9,15,16 luty 2020
Szkolenie weekendowe, zajęcia odbywać się będą w soboty i niedziele w godzinach 09:00-14:20
Cel szkolenia:
Uczestnicy kursu otrzymają podstawy wiedzy teoretycznej z zakresu grafiki 2d, 3d oraz animacji. W trakcie trwania kursu uczestnicy zapoznają się również z interfejsem i podstawowymi funkcjami programów GIMP oraz Blender 3d. Kursanci pod okiem instruktora stworzą teksturę dla zadanego modelu, zbudują model 3d korzystając z podstawowych brył geometrycznych oraz operacji logicznych. Podczas szkolenia szczególny nacisk położony będzie na techniki wykorzystywane w trakcie przygotowywania modeli 3d na potrzeby gier komputerowych.
Uczestnicy zapoznają się z techniką modelowania obiektów 3d poprzez modyfikację ich siatki. Poznają metody rozkładania map UV obiektów, metody i cel tworzenia Normal Map oraz Specular Map. W trakcie zajęć uczestnicy realizować będą kompletny projekt modelu 3d wraz z animacją. Ukończony model osadzony zostanie w silniku do gier Unity3d.
Program szkolenia:
- Wstęp do programu GIMP:
- Podstawowe narzędzia programu.
- Praca na warstwach.
- Filtry i efekty.
- Retouch zdjęć i grafik.
- Wstęp do programu Blender 3d:
- 3d View.
- Dodawanie obiektów do sceny - bryły podstawowe.
- Operacje na obiektach: obrót, translacja, skalowanie.
- Łączenie obiektów.
- Przygotowanie prostego modelu do gry - skrzyni skarbów.
- Materiały:
- Wstęp do materiałów.
- Nadawanie wielu materiałów jednemu obiektowi.
- Teksturowanie za pomocą programu GIMP i Blender 3d:
- Mapy UV.
- Przygotowanie mapy UV dla modelu skrzyni skarbów.
- Malowanie tekstur - przygotowanie tekstur dla modelu skrzyni skarbów.
- Wykorzystanie modeli 3d w grze - w środowisku Unity 3d.
- Wstęp do Unity 3d:
- Widok sceny
- Obiekty gry
- Prefaby
- Zaimportowanie modelu i tekstury do Unity 3d
- Rozwiązywanie problemów ze skalą i rotacją.
- Import
- Ustawienie materiału
- Ustawienie kolizji
- Budowa prefaba
- Modyfikacja siatki obiektów 3d.
- Edycja wierzchołków, krawędzi i ścian.
- Operacja extrude.
- Operacja loop cut.
- Podstawy topologii - dlaczego warto, by obiekt był złożony z samych czworokątów?
- Wykonanie prostego obiektu do gry - szyldu.
- Rigging:
- Idea kości obiektu.
- Przygotowanie szkieletu dla obiektu stworzonego na pierwszych zajęciach.
- Wagi i łączenie obiektu ze szkieletem.
- Wstęp do animacji:
- Timeline i edytor Dope sheet w Blenderze.
- Animacja pose-to-pose na przykładzie wcześniej zbudowanego szkieletu.
- Rozszerzenie informacji o materiałach:
- Przygotowanie mapy UV dla obiektu stworzonego na pierwszych zajęciach.
- Przygotowanie tekstury w programie GIMP.
- Rola specular i normal map.
- Sculpting
- Przygotowanie modelu w wersji high resolution.
- Przygotowanie normal i specular map dla obiektu stworzonego na pierwszych zajęciach, w oparciu o model high resolution.
- Osadzanie modeli w świecie Unity 3d.
- Zaimportowanie modelu i tekstury do Unity 3d:
- Import
- Ustawienie materiału wraz z specular i normal map.
- Ustawienie kolizji
- Budowa prefaba
- Oświetlenie modelu:
- Rodzaje świateł w Unity 3d.
- Umieszczanie świateł w Unity 3d.
- Ustawianie kamery w Unity 3d.
- Efekty kamery w Unity 3d.
- Wypalanie ambient occlussion w Unity 3d.
- Przygotowanie sceny z animowanym obiektem w Unity 3d.
UWAGA! Dla uczniów i studentów zniżka 10% na podstawie ważnej legitymacji szkolnej/studenckiej.
Szkolenie bezpłatne !!!
Oferta dotyczy osób bezrobotnych zarejestrowanych w Urzędzie Pracy, przewidzianych do zwolnienia (będących na wypowiedzeniu) lub zagrożonych zwolnieniem z pracy z przyczyn pracodawcy.