Wprowadzenie, Projekt
Wprowadzenie do gier komputerowych
Planowane terminy szkoleń:
- 22-23.02.2020 harmonogram: 22,23 luty 2020 r.
Szkolenie weekendowe, zajęcia odbywać się będą w tygodniu w godzinach 10:00-16:00.
Cel szkolenia:
Szkolenie jest przeznaczone dla osób chcących zapoznać się z ogólnym zagadnieniem projektowania i produkcji gier komputerowych. Uczestnicy kursu zapoznają się z procesem powstawania gry komputerowej.
Program:
- Różne rodzaje gier – podział na gatunki i typy odbiorców. Omówienie na przykładach.
- Jakie elementy gry są najbardziej istotne – co jest najważniejsze w danym typie rozgrywki i kiedy gra jest „grywalna”?
- Proces tworzenia gry od pomysłu po sklepowe półki – omówienie poszczególnych faz produkcji gry.
- Podział zespołu na działy i omówienie ich pracy.
- Omówienie głównych zespołów produkujących grę komputerową.
- Jak wygląda tworzenie elementu gry – współpraca i komunikacja między działami.
- Szczegółowe omówienie obowiązków i specyfiki pracy na stanowisku:
- Projektanta Gry – wstęp do projektowania rozgrywki oraz dokumentacji projektowej.
- Szczegółowe omówienie obowiązków i specyfiki pracy na stanowisku:
- Projektanta Fabuły – omówienie etapów projektowania fabuły gry komputerowej, od szkicu po dialogi i finalne teksty.
- Programisty – różnice pomiędzy programistą rozgrywki, silnika, narzędzi i grafiki.
- Artysty Koncepcyjnego – omówienie procesu tworzenia szkiców koncepcyjnych.
- Testera Gier – prezentacja pracy testera gier komputerowych, zasady zgłaszania błędów i kontroli jakości.
- Projektanta Dźwięku – prezentacja sposobów nagrywania i obróbki dźwięku oraz zasad udźwiękawiania animacji i lokacji w grach.
- Artysty Lokacji – omówienie procesu przygotowywania grafiki plansz do gier w programach do tworzenia grafiki 3d oraz silniku Unity 3d.
- Szczegółowe omówienie obowiązków i specyfiki pracy na stanowisku:
- Artysty Postaci – omówienie procesu tworzenia postaci do gry komputerowej oraz narzędzi do produkcji grafiki 3d, używanych w tym procesie.
- Animatora – omówienie etapów tworzenia animacji do gry komputerowej. Przygotowanie animacji w programie do tworzenia grafiki 3d oraz silniku Unity 3d.
- Biznes i gry komputerowe - pozyskiwanie inwestorów, modele biznesowe, sprzedaż gry.
- Rola producenta. Budżetowanie produkcji. Metodyki zarządzania zespołem, sprawdzające się podczas produkcji gry.
- Produkcja gier Indie – jak wyprodukować dobrą grę z małym budżetem.
UWAGA! Dla uczniów i studentów zniżka 10% na podstawie ważnej legitymacji szkolnej/studenckiej.